pizza och öl och konstsim

eftersom jag var så duktig student igår belönade jag mig själv med pizza. och naj, jag hämtade inte pizza, hämtpizza är sooo bakfylla, utan jag bakade eget. det är så sjukt gott med hemmagjort pizza! och så blir det alltid jättemycket pizza över så man brukar få mat för flera dagar. tex igår blev det hela tre pizzor. inte dålig minsann!
.
att baka pizza i min pyttelilla kök (som också är hallen där alla skor ligger) var lite svårare än vad jag trodde. mina fina löparskor blev blodiga av tomatsås och heltäckningsmattan blev täckt av mjöl. men den är så lömsk, heltäckningsmattan alltså. den visar inga tecken på att vara skitig. den låtsas att vara fin och ren. men jag vet att den är sjuk äcklig och jag måste dammsuga. imorgon ska jag göra det.. imorgon..
.
när jag hade gjort degen, tomatsåsen och hackat alla grönsaker och stökat till hela lägenhet kom jag på att jag saknade något. jag saknade en kavel. oj hur skulle jag göra nu? men finsk mac gyver som jag är kom jag på att jag har ju öl!! så jag tog en ölburk och använde som kavel! funkade hur bra som helst. dock blir det spännande att öppna den här ölen. den kan ju vara lite skakig.. kan ju ge det som en present till lärare, som ett äpple kanske?
.
.
tadaa!mitt mästerverk!
.
pizzan blev hursomhelst jättegott och sen tittade jag på män som simmade och bestämde mig för att bli konstsimmare. här visar jag moves som jag redan lärt mig:
.
.
jag är ganska bra vad?
nu blir det gröt och sen blir det skola.
puss och hej! /hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0