tack för att ni förstört min måndag

för första gången på väldigt länge känns det som måndag idag. i vanligt fall brukar måndagar kännas sköna, jag är ju ledig så det brukar kännas som att helgen fortsätter. men idag är det annorlunda.
det kanske beror på att tågresan hem igår tog fyra timmar i stället av två. men jag och karin kunde bara inte låta att kolla hur stämningen var på schiphols underbara flygplats innan vi åkte till amesfoort där vi sedan bytte till ett tåg till zwolle. förresten är det sjukt konstigt att komma till en flygplats utan att man ska flyga någonstans. (eller möta någon som precis flugit) det känns bara helt fel. men man får väl se det som att nu är man ännu en upplevelse rikare. 
men jag tror faktiskt inte på att det är den jobbiga hemresan som är skyldig till dagens måndagsångest. den här måndagsångesten som gör att jag känner mig helt matt. vill inte göra något. vill bara åka till finland och fira påsk. det känns bara så... måndag. som en blaah-måndag. naj, lite tågstrul brukar inte påverka mig så här mycket. 
jag tror att den trissta känslan beror på att helgen var så himla underbar. och nu är det slut. det är som när man varit iväg på en askul resa, första vanliga dagen hemma känns alltid så tråkig och grå och trisst. jag tror att det är samma graj idag. 
så jag vill bara passa på att tacka rick och janneke för att dom förstör min måndag. jag är ledig och ändå känns det tråkigt. KUL. tack för det ni! så typiskt er att tvinga mig att sitta på en uteservering, mata mig med härlig, god mad och få mig att skratta och dumpa hela tiden (och spela efterbliven). att ni alltid ska vara så roliga och spexiga och hitta på saker, ta mig till havet, visa mig fina ställen och vara snälla och omtänksamma. och inte heller kunde ni låta bli att ge mig en askul utekväll, tvinga mina fötter och rumpa att dansa och sedan toppa allt med en dag i solen på tennisbanan. lätt för mig att försöka göra min måndag speciell och rolig efter allt sånt där. jippii, jag måste tvätta. wuhuu vad spännande att gå och köpa mjölk. till och med intervjun jag ska göra ikväll känns jobbig.
så tack ni två för att ni gjort min spännande vardag till så tråkigt. tack så jääävla mycket.
DOM SKYLDIGA:
/hanna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett engelsk-språkigt tv-program? Äger du ett husdjur som varit med i någon tv-reklam? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-18 @ 18:35:43
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0