hoppas verkligen det är rätt dag...

snart två år sen vaknade jag upp tidigt, tog på mig kläderna som jag hade valt kvällen innan, åt frukost, packade min väska och var nervös som fan när jag tog min cykel och åkte till min nya skola. shitshitshit tänkte jag. jag ska börja på universitet (eller på högskola var det då) med massa nytt folk. nu var det inte ett lag jag skulle komma till, det var en klass, med massa läskiga, normala (alltså inte bara innebandyintresserade) människor. OJOJ. hur skulle detta gå? så pirrig som jag var.
jag cyklade vilse som fan men hittade till slut till skolan. och var fortfarande nervös.
på uppropet satt jag mig bredvid en tjej som jag hade pratat lite med utanför klassen.
hon verkade skön, avslappnad och rolig. vi pratade och jag kände att hmmm det här är nog inte så illa. människorna kanske inte är så läskiga. inte den här tjejen i alla fall. det sa liksom klick, och tjejen med konstigt namn blev min nya bästis redan under första dagen. och det konstiga namnet var janneke.
.
janneke.
hon gör mig galen när hon pillar på min datorskärm och när hon äter pop corn på bio INNAN filmen har börjat.
hon är dum som äter lunch innan klockan 12 och jag skulle aldrig lämna min cykel olåst i närheten av henne. hon vill alltid plugga tillsammans med massa folk fast jag vill plugga själv, och hon säger att hon vill gå på en drink och så vill hon ha en cola.
och hon är en av världens coolaste, roligaste, sötaste och finaste människor.
och jag är glad och stolt över att ha henne som vän.
och idag fyller hon år.
så grattis duuden.
du är inte kung bara för att du firar din födelsedag på ett slott. du är kung för att du är så jävla bra person.


det tog en evighet men dude, för din skull skulle jag även kunna göra om det. grattis määän.

/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0