2011-12-12

jag är lite måndagsförlamad. visst, jag har redan kört igång tvätten och skrivit inköpslista men ändå. känns som att jag mest tittar på löv som ligger på marken. men det är ju trevligt det med!
.
helgen på gotland var kanon och ganska lugn trots hektiskt schema. med lugn syftar jag på alkoholintaget. sjukt att man det är sättet man definierar en lugn helg. haha. men jag är ju finsk (härligt att bekräfta lite fördomar). och snart är det jul (NÄSTA VECKA FÅR MAN JULKLAPPAR!!!) och då blir det ju fester varannan dag. och jobb, förhoppningsvis i alla fall.. min chef har fortfarande inte skickat något schema till mig, men mejltystnad behöver ju inte vara något negativt, allt är ju relativt??.. hursomhelst, jag hoppas verkligen arbetet blir av eftersom syftet med min arbetsinsats är att jag inom väldig snar framtid kan investera i en ny dator. jag har peppat min nuvarande dator hela tiden med orden "inte långt kvar nu", "kom igen nu, öka farten sista kvarten, snart får du vila" och "kämpa på, årsskiftet närmar sig!!"... och därför känner jag att det vore väldigt elakt att skjuta upp dess pension. speciellt eftersom den låter som en dammsugare.
känns förresten lite konstigt att ha en dag då jag mest tittar på löven på marken samtidigt som jag snackar om jul. har jag tagit fel på årstid eller?
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0