älskar morgonen

Jag fullständigt älskar o gå upp tidigt på morgonen o tända lite ljus o lassa MASSA bloggar o tidningar. Jag har absolut inte varit en morgonpigg innan men jag antar att man vill börja ta vara på dagen nu när man är så gammal som jag är.

Idag åt jag a-fil med frysta hallon i MEN det var inte allt utan jag slängde också i lite pepparkakskryddor o extra kardemumma. Smakade lovely. Så, nu sitter jag här och läser tusentals bloggar (som ni ser på bilden) o njuter av att det är torsdag.

Ska på ett hälsotest senare idag där de ska titta på min kondition, vikt, längd, blodet, kiss och fettet i kroppen. Ska bli spännande och se hur fet man än. Skämt o sido. Mindre spännande är det att kissa i en mugg men men, vad gör man inte för att se till att kroppen mår bra?

Sen jag börjat käka vettigare mat, alltså nästan ingen halv-fabriksmat och mkt mer naturliga grejor såsom nötter, kärnor o bär så har ja blivit mkt piggare. Jag äter fortfarande inte så mkt kolhydrater men det betyder inte att jag utesluter det helt. Inte heller betyder det att jag bantar utan jag gör det för att få ordning på min mage. Om jag inte slänger i mig så mkt bröd och pasta osv så är min mage mkt lugnare. Sen, som jag sagt tidigare är det inget minus om jag går ner till under 70 kg men jag hetsar absolut inte. Jag fikar som vanligt o är ja sugen så äter jag det jag vill. Jag är ju ett bakmonster och det kan man inte ta ifrån mig hehe. Jag har liksom bakat lussebullar 3 gånger redan o det kommer flera.. o sen är ja sugen på att baka massa julgodis med Rick när han kommer till Sverige för att fira jul med oss :) Det gillar starkt det också.
/Janneke 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0