lucka nr 20



kaffi. tack för att du finns.
det känns väldigt vuxet att sitta på redaktionsmötet på morgonen, gå igenom dagens lista och sedan sätta sig vid sin dator, ta en kopp kaffi och börja brain storma efter nya idéer. precis som i filmerna, känns det som. förutom att i filmerna har de aldrig lika dåligt målade naglar som jag har just nu.. note to myself: ta bort det nagellacket du har kvar.
i övrigt så känns det lite konstigt att vara i finland och jobba. jag har aldrig arbetat på jullovet utan alltid bara gått runt, myst och njutit av julstämningen. men i år blir det lite annorlunda. det finns ingen snö och jag jobbar, fast jag vet att jag kommer att fyllas med världens julsstämning ändå. först när det blir fredag, dagen innan julafton. det kommer att kännas extra speciellt just för att jag jobbat hela veckan och inte bara latat mig hemma. det kommer att kännas extra bra. och den andra gången jag kommer att fyllas med härlig julsstämning är när det sedan är löning. för det är ju lite grann därför jag jobbar (och för att jag i år har tid för det och för att det faktiskt är ganska kul). för att jag vill ge min dator världens bästa julklapp iår: den ska få gå i pension.
oj nu blev jag helt julig inombords. kan man säga så? jag säger så i alla fall. fast nu ska jag skärpa till mig och komma på världens bästa artikelidé. den ska handla om kommande presidentval. precis mitt ämne ju!! jag är ju van att vara den som leder.....
/hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0