tjock och glad


jag som ett "litet" barn.

tre anledningar till varför jag är glad:
- gårdagen var perfekt. vi shoppade och fikade och gick i regnet och jag hittade massor av fina saker. inte så mycket "vanliga" kläder men tre(!!) par skor, en nyårsklänning, några smycken, handskar och bäst av allt...
- ...så har jag nu världens finaste och mest sofistikierade vinterjacka! den är lite längre, beige och väldigt fin och vuxen. och jag älskar den. skulle jag sluta använda gotländska ord och börja blanda finska i min svenska skulle folk säkert ta mig för finlandssvensk.
- jag behövde inte göra om mina nyårsplaner! jag jobbar både lördag och söndag men där i mellan ska jag ändå hinna fira lite. och i veckan kom jag äntligen på vad jag skulle göra. jag och några vänner skulle gå på en spelning och idag skulle jag, sist av alla (otippad), köpa min biljett men enligt hemsidan var spelningen såklart slutsåld. daaa, vem är ute efter en biljett till nyårsfesten dagen innan nyårsafton? (svar: jag) men jag vore inte jag om det inte skulle lösa sig ändå och jag lyckades via telefon att boka den sista biljetten som fanns!

WOOP WOOP på den!
/hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0