torsdag den 22 december 2011. dagens tema: arbete.

jag tröttnade på "lucka nr ..." rubriken efter två gånger. så jag fick komma på en ny. visst blev det genast mycket mer intressant och spännande?

den här dagen fick en lite annorlunda start. dagens morgonmöte bestod nämligen av psalmer och bön. eller psalmer var det inte, eftersom man tydligen inte får sjunga sådana på en arbetsplats, men kyrkliga julsångar var det. och bön och pepparkakor och te och kaffi. en pensionerad präst pratade om finlands hockey vm guld och berättade några fyllehistorier (obs inte hans egna). och sedan pratade någon slags boss (missade vad hans titel var) om kommande året.
det här arbetet är verkligen varierande. det gillar jag.
och dagens nyhets-scoop är valurnor. och det är roligt att skriva om dem, på riktigt. har till exempel pratat med fängelsepersonal angående detta.
senare ska jag avslöja allt om ogiltiga röster. då ska jag till stadshuset.
som sagt, varierande.


på jobbet i tisdags. inga konstigheter.

/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0