funderingar om dusch

okej nu börjar det brinna i hjärnan.. den har gått på högvarv i ett par timmar nu när jag pluggat holländska. dags att lugna ner sig.
tänkte ge mig ut och springa lite. egentligen inte sådär jättesugen men det är så skönt att ha det gjort + jag måste verkligen duscha håret. och det känns så onödigt att duscha om man inte är svettig. ja det är sant, jag känner så på riktigt! har man inte tränat/ansträngt sig/blivit svettig/är riktig skitig så känns det onödigt att duscha. i och med att jag spelat innebandy hela mitt liv så är jag van med att duscha varje kväll efter en träning. jag vet inte ens hur normala människor duschar. jag har aldrig behövt fundera i fall jag behöver duscha eller inte, det har varit en självklarhet. så ibland sitter jag och tänker på hur vanligt folk gör. duschar dom varje dag även om dom inte tränar? duschar dom på morgonen? (det är ju omöjligt om man tränat på kvällen. har inte morgonduschat många gånger i mitt liv, bortsett från de gångerna när jag tränat på morgonen) duschar dom varannan dag kanske? duschar dom precis innan dom lägger sig eller direkt efter jobbet/skolan? är det någon som vet?
.
.
att så vardagliga saker kan vara så fascinerande. det är fint.
nu på med svart-rosa löpartightsen och gula jackan. känner mig väldigt holländsk i den färgkombination.
pussohej/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0