Innsbruck

Inte okej att hela mitt inlägg om Innsbruck försvann..
Jaja lika bra att börja om då..

Jag åkte som sagt till Innsbruck i lördags för att utforska stan lite.. Min familj åkte ju hem i fredags och mitt flyg gick i söndags så jag fick underhålla mej själv lite. Men de är ja rätt bra på..

Efter att ha tagit taxi från stationen till mitt hostel insåg ja att jag likaväl kunde gått. Men men, jag är rik så de spelar ingen roll. Mitt hostel va helt okej men hängde inte där så mkt för så fort ja dumpat väskan ville på upptäcktsfärd. Och jäklar vilket smile jag hade när ja kilade ut från hostel med sån sjuk jevla utsikt. Att se grönt vatten, färglada hus, skinande sol och sen berg med snö i bakgrunden ger mej lyckopirr i magen. Innsbruck va verkligen helt otoligt vackert.


Alla hus va så färgranna och ballt byggnda. När ja blir stor vill ja att mitt hus ska va made in Österrike. Sen
vart ja ska bo nånstans de vet ja inte än...



En liten flod som gick genom stan. Vattnet va grönt.


Jag hann med en tripp på marknaden i stan. Jag gillade den men ja tror inte österrikare gillade mej för hur mkt ja än försökte snacka tyska så kom ja alltid in på spanskan. Jag som inte ens kan spanska. Aslustigt.


Jag gick runt i stan och åt Mozartkulor. Godaste godiset ever! Men trots att ja åt hur många som helst blev ja sugen på mat så gick och köpte mej sushi och satte mej i en park och njöt av solen och den hotta wasabin. Mina fisar brann.



Precis lite till höger här låg mitt hostel och elektroklubben.

Jag gick ju faktist inte bara runt i stan och glodde utan ja var även på museum Hoffburg. Där kan ma se hur kejsarna och kejsarinnorna bodde förr. Och lite ballt är att min idol när ja va liten hade just bott där. Jag fick ta mej tusan rysningar.
Man var egentligen inte aloud till att ta pictures men hallå, living on the edge..


Det här är kejsarinnan SISI. När ja var liten ville jag alltid bli som henne när jag blev stor :) Det finns tre filmer om henne och hennes liv gjorda på typ 60-talet. Jag älskade dom filmerna och de va därför jag trivdes som fisken på det här museet. Annars kan de ju faktiskt va lite trist att gå själv men här inne gjorde de inte så mkt.


Köpte en tidning på tyska för fick för mej att ja kunde tyska men icke.. glömde mina brillor med så det blev mest bildtittande.. som vanligt. Asäcklig sallad btw och att äta ensam på en krog där man får röka inne va inte så kul som de låter men faktum är att man klarar sig ganska bra själv och det är lju ättare att lära känna nytt folk när är ensam MEN det är också lite tråkigt att inte kunna dela det man upplever med någon. Min wow-känsla när jag såg bergen är ju lite svår att formulera här och de hade vart roligare om ni alla var med mej på plats :)

Men helt ensam va ja iofs inte för efter att ja vart på världens sämsta film på LEO KINO så gick ja på krogen för att smälta att ja waistat 2,5 timmar på mitt liv åt världens sämsta film. Sa ja att de av världens sämsta film?
Träffade 2 coola surferdudes från australien och hängde me dom hela kvällen. Även en tjej från hostlet hängde på later så vi fyra va på elektobar. kul kul men mindre kul att gå upp vid 6 i söndags för att ta taxi till flygplatsen. zzz
Dock va ja nog piggare än min käre ppajojkvän som jag tror spytt på trottoaren utanför hans dörr den natten. Han erkänner dock inte riktigt men hmm inte helt omöjligt..? Han va iag göllig som hämtade mej och faktiskt skjutsade mej till flygplatsen. Han kan va snäll..om han vill :)

De senaste två dagarna har ja vart med Ricky. Mest tagit de chill. Men idag är ja tillbaka i Zwolle och laddar inför en kväll med tjejerna. Hanna och Karin kommer hit och ska laga mat! :) Och jag tror dessutom att jag ska hänga med Hanna i AMSTERDAM imorgon :) Jag är lite sugen på amsterdam. Den sfären där är nice och ja tkr om alla olika kulturer där. Allt är liksom så fritt och öppet.

Nu ska jag göra nått annat än sitta framför datorn, typ sätta mig framför tven.

Liefs, Janneke

P.s Min svanskota är fortfarande äppelpaj.


Kommentarer
Postat av: Mamsing

Vilka fina bilder!!!!! Hur är det med svanskota nu?

2011-02-23 @ 19:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0