jag gör det aldrig... förutom idag!

på riktig, jag gör det aldrig. eller i alla fall inte många gånger på året.
men idag....
trummorna...
...tiitititit...
....
... jag sket i att springa!!!!

det är inte så att jag springer varje dag. men ca 5 gånger i veckan brukar jag göra något som förknippas med idrott och som inte handlar om att följa idrott. alltså motionera, fast jag hatar ordet... det tror jag gör alla som någon gång tävlat inom sporten. hursomhelst. har jag väl bestämt mig att idag ska jag ut och springa så gör jag det. oavsett om det regnar, om det är sent, om det är mörkt, om det är kallt osv. har jag bestämt mig för någonting så gör jag det.
MEN idag sket jag i vad jag hade bestämt mig för. för att jag börjar inse att det är faktiskt jag själv som bestämmer! nu är det inte längre någon coach/tränare som tvingar mig till detta. utan det är jag som styr och ställer och jag kan ändra mig!! och just idag var jag mer sugen på att äta gott, ta ett glas vin, hänga med asker och sedan träffa några kompisar än att ge mig ut och springa. så jag sket i det. bara sådär!!
stort steg för mig, litet steg för människan.
och nu ska jag snart träffa dom där kompisarna.
det ni! skriker jag till löparskorna i hallen.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0