kulturlördag

igår var jag och karin på bio och såg filmen the dilemma. en trevlig film och ett par gånger skrattade jag till och med högt. oväntad!! så det var najs, och pop corn och chocklad var sjukt gott. tackade dock naj till vin och öl. sjukt att här kan man dricka vin och öl på bio!! hade jag igår tagit ett glas vin till filmen så hade jag somnat (inget personligt Vince Vaugh och Kevin James). så jag höll mig till vatten.
idag har jag redan varit och sprungit och käkat en frukost/lunch. lördagar är så sköna: man kan sova ut ordentligt och bara ligga och dra sig i sängen på "morgonen"(=förmiddagen) och sen hinner man ändå med massor av grajer. och det är så skönt att börja dagen och helgen med lite löpning, man blir så pigg och nöjd av det.
snart ska jag och karin gå och besöka zwolles museer. vi ska vara kulturella och civiliserade och lite pretto också. för det har jag på mig en lång klänning och converses. kavajen lämnar jag dock hemma, kändes lite för sofistikierad, speciellt i kombination med converses. vi börjar med att titta på detta lilla klipp och analysera det utifrån olika tolkningsmodeller. man kan nämligen hitta en hel del intressanta diskurser i detta konststycke:
med vänliga och kulturella hälsningar, hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0