orange är nog inte det nya svarta...

vi var så sjukt smarta och duktiga igår och gick INTE ut. det visade sig vara helt rätt val. det var så skönt igår att bara sitta vid datorn, läsa bloggar, skypa med asker och ta det lugnt innan man somnade nöjd och nykter. och i morse vaknade man pigg och glad. bra gjort vi, svenska blondinerna(=jag, janneke och karin).
annars gårdagen då? hur ska man beskriva det med ett enda ord.. hmmm... skolan var gott, vi har väldig chill schema. och intressanta grejer verkar vara också, det är bra. men det var inte skolan som var den stora grejen igår ändå.. utan det var..... DEN HEMSKA ORANGA T-SHIRTEN JAG (och janneke o karin) VAR TVUNGEN ATT HA PÅ MIG. vi hade ett introduktionsmöte och när vi satt där, i en ring, lekade lekar, alla i likadana väääldigt oranga t-shirts och skulle komma på en sång till vårt lag dog jag lite inombords. alltså jag tycker lekar är roliga, i innebandylagen håller vi ju på med sådant men det här var annorlunda.. det här var som gjort för femtonåringar och inget illa om femtonåringar men jag börjar bli gammal. jag är 23. så det var mest obekvämt och jag var mest fientligt inställd till allting även om jag lyckades nog hålla mina känslor inom mig. till slut var det ju jag ändå som kom på sången, eller kom i alla fall med ett förslag. men jag skämdes också lite för alla mina tankar, här gör ju folk massa jobb för att vi ska ha det roligt och trivas men det blir ju lite fel när man inte trivs och har roligt i situationen. och är tvungen att ha en orange t-shirt på sig. förresten så är dom andra lagen blåa, vita och något annat neutralfärg typ svart. tur att vi hade äran att få det absolut-inte-diskret-nånstans färget.
men vi överlevde. och idag är en ny dag. en onsdag. vilket förresten inte är lill-lördag utan det är torsdag som är den nya lill-lördagen. bara så att ni vet om ni vill fira på ett holländskt sätt. då går ni ut på torsdag.
nu ska jag skriva lite text, laga lite mat, ta på mig lite kläder och sen gå lite till skolan och gå lite i skolan. SEN ska jag äntligen ta en promenad i zwolle med kameran och fota sönder mig.
pussopill!/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0