puss puss

jag tror janneke pussar sönder sig (och rick) just nu. därför har hon ingen tid att blogga. skärpning, säger jag. prioritera kvinnan om, säger jag också. så nu var det sagt. fast egentligen är jag bara avundsjuk för att hon får pussas... så mys på duudis, det är okej. (vad snabbt jag ändrar mig.. hmmm.. undrar hur frisk jag är egentligen)
..
idag har jag pluggat lite holländska vilket är väldigt svårt. jag vill ju lära mig allt på en gång. okej, en vecka eller två kan jag ta men sen vill jag kunna prata språket flytande. men det är ju inte så enkelt. det krävs det där som alla jämt tjatar om. det där tålamod eller vad det nu heter.. den surpuppan. vi brukar inte hänga med varandra så ofta, tålamod och jag. vi klickar inte jätte bra, skulle man kunna uttrycka det. men när det gäller att lära sig ett språk så är det tydligen ett måste att ha det där honom/henne(tålamodet alltså) med sig. och han/hon är ju sådan festdödare så det blir mycket tråkigare när han/hon är med..
men den som lever få se. en dag kan jag kanske lite holländska.
annars har dagen bestått av lite fix trix och en löprunda. och nu har jag precis fyllt min mage med pasta så jag är mycket nöjd! ska strax gå ner ett par våningar och ha en spelkväll med karin och några andra. det blir nog trevligt!
och imorgon kommer janneke tillbaks till zwolle! om jag inte minns fel. det är väldigt roligt eftersom jag har saknat henne. dessutom åker karin iväg på onsdag så hade inte janneke kommit tillbaka så hade jag blivit helt själv här. HELT SJÄLV med alla andra hundratusen invånare och hundratals utbytesstudent. vilket ödet.. som tur behöver det inte bli så. (och med det sagt kommer janneke inte komma hem utan hon kommer att stanna hos rick. och jag kommer tvingas att vara social och hitta nya vänner. o-ou!)
bjuder på en bild från lördagen. det var gått med en holländsk våffel! fast det var lite väl sött, en halv hade räckt.. i slutet smakade det inte så gott. men jag är redan sugen på en ny!
och i den där påsen gömde sig min nya skinnjacka. värm på solen! jag vill kunna använda den!
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0