ta sig i kragen...

...ja att säga farväl till min familj är aldrig roligt men nu tog ja mej i kragen och blev glad igen. Kikade igenom alla bilderna jag tagit. Pallar inte fotoshopa så ni får se som dom är. (Tur att jag är mästerfotograf)
Kan också tillägga att jag fortfarande inte kan sitta ordentligt på grund av min svanskota och att ja fick be min mamma! känna på min stjärt. Och ja, den är sne. Inte stjärten alltså men svanskotan. Med andra ord kommer ja att ha ont länge länge till. Men gud vad roligt!

Ikväll sover ja ensam i min lyxighet men istället för att va ensam ska ja njuta extra mkt av att inte behöva gå upp klockan 7 för att käka frulle, inte dela dubbelsäng med en snarkande lillebror, inte behöva kränga på mej alla skidkläder och svettas som en gris innan man kommer upp i backen. Utan jag ska ta ett långt bad, dricka ett glas vin och t o m kanske ge mej ut en sväng och slira. Men bara kanske. Jag är rätt trött efter en intensiv dag i backen. Lille Jens lurade med mej och mamma i en kolsvart backe och med det menar jag brant, is, brant och is. Men jag lever men de är nog fan knappt mamma gör de. Har aldrig hört henne svära så mkt. Kan ju tillägga att backen va bland de längsta här och gick från toppen ändå ner till byn. Isch de va kämpigt och inte speciellt bra att ha som sista åk..men äsch, living on the edge.
Fast hur mkt jag än älskar sovmorgonar och att inte dela säng med en snarkis så har jag älskat allt den här veckan. Fy fan vilken bra familj jag har.


Jag börjar med att visa er efterrätterna som serverades. Det var OLIKA bakelser varje dag. Yes, jag provsmakade nog nästan allt.

'
Detta är en LITEN del av förrättsbuffén. Helt stört. Jag har nog aldrig sett eller fått så mkt god mat på en gång.


Detta är en LITEN del av spat som vi hängde rätt mkt i. Vattnet va iskallt men allt annat va supervarmt så de va som att va utomlands :P på ett varmt ställe vid havet liksom hehe


Living on the edge var det ja. Rätt ballt att skida ovanför molnen. De va brant...


Vi fikade en gång per dag. Oboy med grädde eller gluweuin. bra bajs!


Typiskt österikerst haha tror inte man skriver så men nu know what I mean :)

Tror ja ska lägga mej i badet nu då..yeeeees

Liefs, Janneke

Kommentarer
Postat av: Saga Karlsson

Vad trevlig din blogg är. kommer med all säkerhet att läsa dina inlägg igen! (: Hoppas du har en spännande vardag :p

2011-02-22 @ 21:04:26
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0