Amsterdam och Zwolle med Nina

Tyvärr har min lille tös Ninisen åkt ifrån mej nu. Fast hon kommer komma tillbaka. De är ja säker på. De va ju liksom bästa helgen!

Torsdag: Jag mötte upp Nina på flygplatsen och efter ett kärt kramande så tog vi tåget in till Amsterdam. Vi drack vanilla vla ur sugrör och jag var lite lycklig för ja hade fått en marabouchocklad (den är slut nu). Väl inne i Amsterdam letade vi direkt upp vårat balla hostel The flying pig. Det är ett backpacker hostel och de va aschill. Låg 5 minuter från Leidse Plein (entertainment area) så vi va nöjda! Dock är det jobbigt att behöva vara svintyst när man kommer hem för att de sover massa folk i samma rum (12 personer) men men, man borde inte klaga när man betalar 120 kronor för en natt inklusive frulle.
Efter ha dumpat vårt bagage trippade vi runt i Amsterdam ett par timmar. Vi åt och vi drack och sen drack vi lite till för att sen äta lite. Vi gick till de ställlet ja jobbade på förra sommaren och hängde kvar där för de va go live music (och vi blev bjudna på öl). Men vi båda va rätt tired framåt 1 så vi gick faktiskt hem och la oss för vi ville orka se massa saker hela fredagen. Men juste, vi tog svängen förbi red light och köpte oss lite kvinnor också.


Nina köpte nya skor. Vet dock inte om de här är festskor eller gympadojor? Man kan ha dom till båda kanske?


De är vår i Holland och de snöar i Sverige. Jag gillar Holland mer än Sverige.


Bittra kulor och Nina. De har var väl en mellan lunch mellan snacks efter efterrättstime.



Tapas på libanesisk resturang. Mums. Ascool bord va de också och skiiitsnygga tallrikar. Såna ska ja också skaffa sen.


Ja lite nöjd över min nya väska. Den ruuuuullar. Gätt!



Vart superledsen när ja inte kunde trycka ner fötterna i en sko som bara va två storlekar mindre än de ja brukar ha. Jag älskade dom skorna och dom älskade mej men ibland funkar de inte ändå.


Min nya skolväska. Alla i holland har ju ryggsäck och ja är inte sen på att hänga på det senaste modet i holland.


Fredag:
Vaknade tidigt av Nina som säger att klockan är halv nio. Klockan var bara halv 8 så blev väckt i onödan av en snurrig Nina som snackade i sömnen. Sov jäkligt gött trots att de va 40 grader i rummet och att en snubbe snarkade högt. Vi gick ner och åt lite skön frulle (mackor med pindakaas) och sen begav vi oss till Anne Franks hus. Har vart där en gång innan men de va lika intressant att va där en gång till. Kan verkligen rekommendera folk att dra dit!
Efter de satte vi oss på ett fik med fab view över Amsterdam. Och sen shoppade vi sönder oss lite. Jag och Nina har blivit fattiga efter den här resan men de har de vart värt. Köpte apsnygga skor bland annat. Och gud jag får ju inte glömma berätta om maten vi åt. Mums. Vi va på nått libanesiskt ställe och åt tapas och drack vin. Vardagslyx är nice. Efter ha kilat runt i Amsterdam hela dagen va vi helt döda när vi satte oss på tåget hem till Zwolle. Vi pallade absolut inte cykla från stationen så det blev en taxi. Hade jag fått bestämma hade ja mer än gärna gått och lagt mej runt 19.30 i fredags men vi kom i säng typ 22 kanske och Nina somnade på 10 sek!


Bilden hamnade visst fel men mitt huvud känns typ snett så jag låter den va såhär. De här är Nina och en snubbe från Australia som bjäd oss på öl. Han va skittrevlig.



Nina tyckte ja va så fin när ja låg så elegant i tåget. Jag ser ut som en strandad val på ett tåg och det beror mest på att min svanskota gjorde pissont just då så kunde inte sitta upp. Förlåt alla ni som satt i tåget då.



Nemen, äter vi nu igen?



Vi shoppade alldeles för mkt. Niiice bajs!

Lördag: Jag kommer berätta om allt som hände igår men just nu måste ja vil mitt huvud lite. Jag har inte vart så här skakis bakis någonsin tror ja men fy fan va kul de va igår/inatt/imorse. Men nu måste ja verkligen vila lite som sagt. Har kollat på Teen mom på mtv play HELA DAGEN och nu ska ja fortsätta med det.

Hej /Janneke

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0