en graviditetsdag

okej jag har uppdaterat dåligt. men det beror på två olika saker: 1) vissa stunder har jag haft mycket att göra. och 2) vissa stunder har min internet haft så mycket att göra att den struntat i min dator. bara varit och hjälpt andra porrsurffa (har ingen trovärdig källa till den här teorin men är säker på att så är det).
.
idag har jag känt många saker. undrar om det är såhär man känner när man är gravid? (naj jag är inte det, undrar bara) att man ena stunden känner en sak och andra stunden en annan.. att det går mycket upp och ner under en och samma dag? alla snackar ju jämt att man blir en hormonmonster när man är gravid.. idag har jag vilket fall som helst känt många känslor:
:
IRRITATION - i skolan. att det inte är någon ordning på folk här! ingen respekterar varken deadlines eller lärare. och lärarna ställer eleverna inga krav! eller jag menar, man blir inte straffad för att man missar deadlines. kommer man sent så verkar det också vara okej. och dom som inte meddelat att dom inte kommer, undrar om lärarna ens frågar dom var dom har varit? personligen stör jag mig sjukt mycket på just att folk skiter i deadlines. det gör att vi släpar efter saker och ting heeeela tiden och att skolan går så sjukt sakta. och så tycker jag dessutom att det är respetklöst och lat att strunta i deadlines. okej, missar man med en dag eller två så är det väl okej men till exempel en hjälte i vår klass har fortfarande inte ens börjat på sin presentation som jag, karin o janneke lämnade in redan tre veckor sen när det var deadline för det. vi har även skrivit paper om den här presentationen. och den här hjälten har inte ens gjort sina intervjuer..
LÄTTNAD - efter skolan. veckan är över! och jag överlevde den segaste dagen som är fredag. fredagens lärare är så himla seg..
GLÄDJE - här och där. det är fredag! det är helg! all tvätt fick plats i en maskin (idag tvättade jag i laundry service alltså kostade det pengar) imorgon kommer Han! och dessutom var det jätteroligt att fika med våra koreanska vänner. mycket glädje alltså!
PIRR - i mataffären. var och handlade lite grajer för imorgon och oj så pirrig jag är. ska bli kul att laga riktig middag till Han och mig. första riktiga prövningen i vår sjukt äckliga kök. men jag är inte rädd, lite smuts har aldrig stoppat mig!
BAJS OCKSÅ - hemma. när endre, mitt gamla innebandylag, förlorade sin första kvarstfinal. men på söndag vinner dom.
och just nu: TRÖTTHET - därför tänkte jag sova. så god natt och pussokram /hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0