jag klär mig vågat idag

var så himla nöjd idag att jag vågade vara lite icke-holländsk som jag gärna är. hade ett örhäng i ett öra. W O W. tror inte dom sett sådant här i holland tidigare. som sagt: här är det lätt att vara revolutionerande.
.
annars då? om janneke idag varit låtsassjuk så har jag varit låtsasduktig. varit i skolan och faktiskt även lyssnat, men sysslat med massa annat också. fixat lite grajer på min att-göra-lista och tänkt ut ett par idéer till artiklar jag ska skriva dom kommande veckorna. med tanke på hur oinspirerad den här skolan har gjort mig så är det bra gjort. det värsta är att även om man skulle vara duktig så känner jag mig så himla icke-duktig här. vi har så lite skola jämfört med hur det var i kalmar. känns knasigt. fast ibland, t.ex. på fredagar (och nästa vecka när Han kommer!!), uppskattar jag vår extra fritid vääääldigt mycket.
.
nu tänkte jag fortsätta med massa fix. kanske ska jag även plugga lite holländska.. oj vad jag vill bara kunna prata det flytande. kan inte någon skicka en fe eller någon annan som kommer och med sin magik ger mig fulla kunskaper i detta språk. vore snällt och uppskattat. tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0