dagens lärdom

jag vaknade idag och var arg, och det helt utan anledning. oh så tråkigt sådant är!! men jag kände att faaa-an, jag orkar inte. jag hade noll motivation för plugget, jag var inte sugen på en måndag och jag kände mig knappt nöjd med någonting. allt kändes bara trisst.
men jag gick upp ändå och faktiskt började jag plugga trots magkänslan sa att lägg dig i sängen bara och vänta tills det blivit tisdag.
lite innan lunch träffte jag emma och fick bekräftat att det inte bara var jag som hade en dålig måndag. hon hade vaknat med ganska likadan känsla, och likaså hennes uppsatskompis sofie. därmed konstaterade vi att det inte var vårt fel. det var helt enkelt en sådan dag.
efter lunchen pluggade jag lite till innan det på eftermiddag var dags att dra till gymmet. observera att jag vid den tidpunkten fortfarande var lite små sur.
på gymmet tränade jag box och körde lite baini. och bastade.
och helt plötsligt var livet gott igen.
så frågan är: vad har jag lärt mig idag?
jaa-a, att slåss gör en glad.
och att en bastu skulle spara många människor många kronor hos diverse psykologer och terapeuter.
fint, eller?
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0