Goodmorning

Med tanke på att mitt tåg var "lite" sent igårkväll så hann jag inte med det plugg jag skulle gjort till idag. Därför va de bara att pallra sig upp TIDIGT idag o skriva sönder sig. Men nu pausar jag lite.. också genom att skriva men får nog ändå ta och kalla de pluggpaus. Jag har haft världens bästa helg med världens bästa famlij.
I lördags morgon åkte jag till Nikki i Växjö o sen kom mina päron dit också. Vi började med att härja runt på stan in search of nya kläder. Hittade inget utan investerade i en rom flaska på systemet istället. Gick hem och åt god lunch som Martin hade lagat o sen va de dags för julbak. Bakade lussekatter. Vanliga lussekatter och lussekatter med vit chocklad. Shit, vad dom va goda. Jag gillar inte ens vit chocklad men dom här tog fän priset!


Lussebullisar. Jag åt rätt mkt deg som vanligt o rapade jäst o saffran hela kvällen.
Lussebulle med vit chocklad. Smakade ljuvligt verkligen.

Nikki hade även arrangerat massa lekar o jag som inte ens gillar lekar tyckte verkligen de va skitkul! Apkul till och med. Vi fick frågesport, memoryspel, finn ett fel, musikfrågor, innebandymatch, kasta boll osv osv. Fattar inte hur Nikki har ork att fixa så mycket.

Morsan tog spelet på allvar. Här har hon sin "hjälpreda" på huvudet. Den gjorde tydligen att hon blev bättre sa hon... tyvärr kanske de va så också för mamma o Martin vann trots att vi ledde med 34-11.. oj oj.

Bästa lagledaren :) 

Sen va de såklart dags för lite hallon/mynta mojitos. Jag visste väl att min rom flaske investering skulle komma väl till pass.


Efter massa spel o mojitos va de dags för middag (efter att vi fikat lussebullar haha) o den smakade lika ljuvligt den. Nikki hade lagat fläskfile med ris o sallad. Måste erkänna att jag inte va speciellt hungrig men de slank ner en o annan bit fläsk iaf. Sen va de dags för film och vi såg The Mechanic. Jag hade redan sett den men orkade inte leta efter en ny o efter som ja hade rejäl matkoma så tänkte jag att ja kunde somna lite lätt till filmen o då är de ju bara bra att ja sett den innan. Sov på Nikkis soffa på natten o skrattade åt att Nikkis o Martins luftmadrass va trasig så de låg lite halvt på golve men ändå lite flowing. Tur att de inte var jag för jag hade lackat ur. Sov som en prinsessa på soffan o vaknade av en stressad isprinsessa som ville åka skridskor (Nikki).






Öst Tysland frågade om de kunde få tillbaka sin skridskor. 






En härlig morgon på skidskor får man väl säga. Jag hade ont i fötterna med tanke på att de var länges sedan jag åkte men ja tycker ändå att de gick bra. Kul var det iaf!

Sen blev de dags för en god brunch som mami fixade o sen årets julmarknad. Tyvärr var det inget vidare då det praktiskt taget stormade så det var nästan inga stånd med smakprover, glögg eller lotter. Men men, de va mysigt att gå i stan hand i hand allihopa.


Hittade en mysig affär som påminde lite om det gamla Sverige. Jag gillar sånt! 

Nu ska jag plugga klart o sen ska jag till Hanna. Känner mej på ett bra humör efter den härliga helgen. Glömde ju berätta att jag sprang 4 km med mamsen o Nikki i storm! Sjukt bra! Tränade därmed 4 tuffa pass förra veckan o jag tänkte väl att jag skulle träna minst lika hårt denna veckan. Men först, plugg.
/Janneke





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0