julPEPP

det goda livet fortsätter! och dagen till ära har jag välkomnat in vintern och julen. det är ju bara en månad kvar till julafton! och inte många veckor kvar tills jag åker till finland, och Han till sjöss, så det gäller att passa på att njuta av de julveckorna vi har ihop. 
så idag har jag ställt in de sista sommarkläderna och -skorna i förrådet, tagit fram min vinterkappa (tjocka michelinjackan får fortsätta bo kvar i förrådet några dagar till, man ska ju frysa in vintern) och jag har även tagit fram julpynten. i vårt fall innebär julpynten en julstjärna. så det var inte så stor ansträning, men sedan har jag fixat lite här hemma så att det har blivit lite annorlunda och lite mer julstämning. plockat fram massa ljus och sånt. och så har jag köpt en julkalender! WOOP WOOP! och jaaaa, den är en chokladkalender. finns det något annat alternativ?
och inte nog med allt detta. jag har även köpt tre julklappar idag! två av dem är till mig själv. jag har nog aldrig varit såhär tidig med julklapparna.. dessa var ju inte ens årets första! bra jag!!!
och nu tänker ni att shit, hon är verkligen galen i jul, och shit, hon är verkligen duktig och ute i god tid och shit, hon kan verkligen njuta av julen. och då kommer jag med ännu ett avslöjande. ikväll ska jag koka risgrynsgröt!
oj, tänker ni nu. och jag säger hell yeaaaah baby, livin' the dream.
.
om en månad så!
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0