lyckorus

asså vet ni? Jag lyckades få praktik på NEW YORK DAILY NEWS. Jag vet inte vad ja ska säga.. oj kanske. Jag är så himla glad och bestämde mej direkt för att åka. Inget snack om saken. Jag är så himla glad och taggad.. nervös också såklart men nervös på ett bra sätt hoppas ja.. jag har tillbaka min energi och känner att ja är taggad inför hösten och vintern till och med. Jag mår så bra just nu! 

För tillfället befinner jag mej i Hanna och Sophies lägenhet. Dom har gått till jobbet och jag sitter och internettar och tattar frukost. Ska ut och och jogga sen men först ska ja allmänbilda mej lite och öva på engelska. Sa jag att jag hade fått praktik i New York? Gaah jag vill åka nu. Är så sjukt laddad inför praktiken. Inte bara att det är New York jag ska va i utan att jag faktiskt ska få jobba på Daily News. Undra om jag kan få intervjua Obama?:P

Vilken bra gårdag jag hade. Gick upp med tuppen för att hinna jogga och fixa lite innan skolan. Kom till skolan vid nio men det var visst B-klassen som hade föreläsning då (jag går i A-klassen). Men jag fick gå på deras så de va gött. Palla va i skolan men inte gå på föreläsningar = NEJ TACK. Efter skolan drog ja till stationen och hoppade på tåget till Göteborg.
Tåget som tog fyra timmar gick rätt fort för ja sov en del. Mötte upp Jossan på stationen och fikade. Vi hade inte setts på mega länge så de va nice! Sen drog ja till Soppan och Hanna och vi lagade en god thai gryta och satt och pratade i timmar. Sophie skulle upp vid 5 så hon la sig rätt tidigt.. men när ja kom in och la mej så vinkade hon till mej i sömnen haha. Hon snarkade lite också haha. Jag hade väldigt svårt att sova för ja va så taggad inför allt. 

Jag ska hitta på något nu, typ jogga. De är rätt fint väder här :) 
/Janneke
p.s tack för alla likes på facebook & alla grattis förstås :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0