Mexican

Jag tror jag ätit den godaste maten någonsin. Guacemole som smälter i munnen, taco chips som krispar ashögt o sen dar räk o champinjon tacosen som jag inte ens kan beskriva. Beställde in kannor med sangria o fick oss även en gurk/ananashot..hmm..den va god men konstig.



Igår drack ja dock något ännu konstigare.. Vi hade hängt i parken hela eftermiddagen o satt pa tåget hem då en kines-tant började prata med oss o bad oss smaka pa hennes te. Nej tack sa jag hundra gånger men hon insisterade. O de va lite roligt att hon erbjöd oss just det hon satt o drack for grejen va att ja va sjukt sugen på att fråga vad de va hon drack eftersom de såg sa konstigt ut. Den va liksom lite oboyaktigt brun med stora svarta klumpar i. O när man såg tanten dricka o de där stora svara klumparna komma upp i sugröret sa tuggade hon i sig dom. Chocklad tankte jag :)


Men chocklad var det inte utan de va typ alger i iste. Jag fick typ kvälningar första gangen ja fick en sån där klump i munnen...uuuh. Men sen blev de väl okej.. fast de blev aldrig gott. Maste kanske tillägga att vi inte drack ur samma mugg som tanten utan vi fick en helt egen som ja, tysken o Anja delade.

/Janneke





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0