SAFE AMERICA

I USA så är man rädd.. eller man ska vara det iaf. Överallt, och då menar jag verkligen överallt, så varnas det för saker. I tunnelbanan skriks det ständigt ut om att man ska säga till en police officer så fort man ser eller hör något konstigt "See something, say something". I tidningarna är det bilder på sprängda tåg med lik liggande över allt  - "It can happen to you".

Och vi ska inte tala om reklamen för försäkringar eller de massiva säkerhetskontroller som finns överallt. Flygplatsen här var ett skämt! 100 år gamla tanter kom knappt igenom kontrollerna eftersom de inte kunde gå utan bara åka rullstol. Man måste ju visitera varenda kroppsdel också. Jag skulle inte bli förvånad om de skulle pilla mig i näsan för att se att ja inte hade en handgranat där.
Vakterna på flygplatsen va dryga o jag gjorde dem tydligen nervös eftersom jag sa "Hi, How are you?". Jag fick gå tillbaka o ställa mig i kön igen och när jag fram o det var min tur igen skulle jag inte ställa några frågor och jag skulle le. Skämtar han eller tänkte jag.. men nej, det vara bara att göra som han sa. Jag, en blond tjej från Sverige hade gjort han nervös för att jag frågade hur han mådde..

Jag förstår att 9/11 satt skräck i helt land och jag hatar att det har skadat vackra USA men samtidigt kan jag inte förstå denna skräck propaganda. Varför vill man skrämmas så? Hade jag lyssnat på alla varningar man får här överallt hade det slutat med att jag låst in mig i ett rum utan möbler.. för ni vet väl att har man möbler så kan någon komma in och sno dom, och kommer någon in o snor dom så kan de vara så att de är drogpåverkade o är de påverkade kan de vara aggressiva o är man aggressiv kan man slåss o kan man slå någon så kan man också mörda någon o om man inte mördar någon utan snubblar på skorna du satt utanför din hall så kan du bli stämd över att ha saker på fel ställe. Vad det än blir så är det du som förlorar på det så du borde vara rädd! Watch out and don't forget: SEE SOMETHING SAY SOMETHING.

/Janneke



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0