Smaskig söndag

Igår var det söndag och den var nice! Förutom det att jag vart sjuk då.
Dagen började med en bara ett få timmar sömn med tanke på nattens galna upptåg på clubben Veranda. Jag har nog aldrig dansat så mkt. De va som om det vore jag själv som spelade låtarna för så fort ja hörde vilken låt de va så kändes de som de va precis den jag skulle önskat om jag kunde. Musik helt i min smak alltså. Skakade rumpan ett antal timmar o pausade ibland för att göra research inför en artikel. Tips till journalister: anteckna ordentligt o skriv inte förkortningar, använd inte telefon utan ett riktigt block när du gör anteckningar och till sist men absolut minst lika viiktig som övriga: du får vara otrevlig mot drägg som tigger om en puss för att få ett normalt svar (NEJ JAG PUSSADE INTE).

Kom alltså hem sent o vaknade rätt tidigt. Ville inte sova bort dagen utan ville till stan. Nu i efterhand borde jag väl hållt mig inomhus eftersom ja drog på mig feber osv. Men men, tillbaka till den bra delen av dagen. Käkade en helt okej brunch med Jannie, tysken o två andra tjejer. Frös dock häcken av mig o allt blir så segt när man fryser!

Hängde med till tysken nya hem o herregud, hon bor ta mig fän så otroligt bra! Jag träffade ju henne när vi bodde på samma mardröms ställe men hon stod ut lite längre än vad jag gjorde men nu har hon äntligen flyttat o den skyskrapan med den utsikten är inte att leka med! 




Rätt okej huh?

Sen var det dags för det vanliga.. nämligen fika time. Letade upp Sex and the City kafeét men it started raining cats and dogs så vi gav upp o tog första bästa.. och ibland kan det vara en bra idé :) 





Jag tror att jag skulle kunna skaffa en peanut butter blogg istället för de här för det har blivit standard att alltid beställa något med penaut butter. Så himmelskt gott! Dock måste jag tillägga att vi köpte största kakan o varm chocklad till detta så vi orkade inte ens hälften. Jag kände nästan att ja ville kräkas lite efteråt. Chocklad"mjölken" va de sjukaste. De va liksom inte mjölk utan de va flytande chocklad med hasselnötssmak och grädde till det. Jag hade verkligen inte behöva äta den pizza slicen Jannie dök upp med hemma hos mig på kvällen. Men de va ändå rätt gott o framförallt trevligt med sälle i sjukstugan.



Jag kände mig fortfarande lite sjukis imorse men gick såklart till jobbet. Och jag ska även till jobbet imorgon så de är väl lika bra att sätta punkt. Punkt. /Janneke



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0