update

Nog hinner man med en massa om man är effektiv.

Igår så jobbade jag mellan 8-16. Dagarna går ganska fort eftersom det är mycket att göra. Mina sysslor är fortfarande att publicera alla wires jag hittar o efter att det har gjorts så går jag igenom lite nya studier om hälsa, läser andra tidningar för att se om de har något spännande o sen hittar ja något kul oså skriver jag om det. Jag får inte alltid välja själv utan ibland så är de någon som frågar om ja kan göra ett knäck på en sak de har läst eller hört om. Man jobbar mycket på kontoret eftersom det är webben jag jobbar med. Man är liksom aldrig ute o gör intervjuer osv utan man researchar, skriver o hänvisar till källor. Jag gillar de måste ja säga för de går fort och jag tror helt seriöst att mitt jobb hade varit mkt svårare om jag vart tvungen att ge mig ut massa på stan. Nu tror jag dock att jag ska få testa på det senare i praktiken men jag gillar egentligen jobbet som det är nu.
Igår skrevs det artiklar om Ryanair, Lunch Beat o något mer (kommer inte ihåg just nu). Allt går bra men jag får ju såklart hjälp.
Jag skriver först o sen skickas de ju till en redigera som pillar i texten. Precis som det görs på alla tidningar :)

Just det, jag skrev om en antik tallrik som sålts för $ 28 miljoner. Kul att vara rik! Fast jag känner mig också rätt rik. Jag har liksom min familj här på besök, grym praktik plats, fått nya härliga vänner och jag ska på ingrosso ikväll!
Fått en del frågor om hur de går med engelskan.. o tja, de går väl bra :) jag är nog inte bättre än någon annan svensk mende flyter på rätt bra när man väl måste. 

Research på engelska är lätt men va lite jobbigt i början. Man måste helt enkelt komma in i det lite och det tar väl sisådär två dagar. Sen är det easy peasy. Det jag kan känna är lite jobbigt med språk är att jag snackar lite holländska, svenska o engelska blandat o ibland vet ja inte ens vilket språk det är jag pratar på.
Egentligen tänkte jag blogga om allt jag sett o gjort de här dagarna med familjen men de blev lite alldaglig information först märker jag hehe

Men nu så, tänkte jag berätta om att de otroligt roliga vi har gjort.
Dagen då familjen kom hit så var jag pirrig. Det är alltid så himla roligt med besök! Dessutom är de roligt att dom kommer hit o jag får dela mitt New York med dem. Jag tog tunnelbanan mot Brooklyn eftersom det är där dom bor o traskade upp mot Jefferson Avenue för att hitta dera underbara lägenhet. När jag stod utanför lägenheten såg man inte mer än en grind o den var låst. Hmm, jag började ringa men fick inget svar någonstans.. Kom på att ja inte heller fått ett sms om att de hade landat. Oh nej snark tänkte jag nu kommer jag få vänta här en miljon minuter innan de kommer. Men nej, när jag tittade upp mot fönstret stod min pappa där men världens största leende :) Kramkalas.
Lägenheten som jag redan sagt tidigare va verkligen helt underbart fin. Högt i tak, vitt trägolv o gamla möbler. Men vi va ju inte i NY för att hänga i en fin lägenhet utan vi begav oss till High Street för att se Manhattan live. Käkade pizza på New York bästa pizzeria o gick även till New Yorks finest Ice cream factory. Gott! Familjen va rätt så jetlaggade så vi åkte åt olika håll för att åka hem o vila upp oss inför marschen genom New York. Dagen efter var jag på jobbet vid 07.45 för jag ville sluta tidigt o hänga med klanen. Det är inga problems med att gå upp tidigt på morgonen faktiskt. Jag hör liksom biltutor blandat med fågelkvitter från Central Park. Bra väckarklocka i staden som aldrig sover.
Familjen va sjukt impade av staden o jag va glad över att de gillade den lika mkt som mig. De hade vart lite besvikna när de kom eftersom det faktiskt bara är typ Manhattan o en liten del av Brooklyn som är väldigt fint. Resten är ganska.. hmm skabbigt. USA är rätt fattigt o det märks faktiskt: stora råttor i tunnelbanan, kackerlackor har de varit i varje hus ja varit i, skitiga hus, mkt gäng som hänger runt på gatorna, tusentals mini supermarkets som säljer ALLT, 99 cent store osv osv. De är framförallt tunnelbanesystemen som är riktigt old school o skitiga.

Men.. sen kommer man då till Manhattan där allt bara är enormt o lyxigt. Kontraster är roliga!
Famliljen kom iaf till kontoret o hälsade på en snabbis o ville helst ta en massa kort på allt. Jag skrattade över hur förvånad man kan bli av att se så mkt folk jobba inför 2 dataskärmar "men guud, vad det är stort" "ingen ser att vi ens går här" "Gud, vad alla jobbar hårt". O ja, alla jobbar stenhårt här. Lunch finns det inget som heter o ja tror seriöst att han som sitter bredvid mig på kontoret inte ens vet att ja sitter här. Hard work work.

Och på tal om hard work work, så måste jag göra det nu. Så det får bli en till update om allt som händer här senare.
Puss /Janneke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0