2012-03-13

jag skulle idag haft en effektiv dag med ett möte, en föreläsning och massor av planering.
i stället blev det tvätt.
ja hur gick det till? först vaknade jag och trodde att jag hade försovit mig. hetsade och stressade som sjutton, plockade ihop sakerna, sminkade mig och klädde på mig och precis när jag skulle åka till skolan hörde jag att föreläsningen var på eftemiddag i stället. okej, nu hann jag i alla fall äta frukost, skönt, tänkte jag.
..
men sen insåg jag att föreläsningen skulle krocka med mötet jag skulle på. och eftersom mötet skulle handla om alla intervjuer vi ska göra för vårt magasinsprogram var den rätt så viktig. så min grupp kom överens om att jag och jens skulle skippa föreläsningen och gå på mötet i stället. vi alla längtar ju till att få klartecken på allt och få börja köra, för det börjar bli ont om tid eftersom programmet ska vara helt färdig om en vecka. och under eftermiddagen skulle vi få den där klartecken.
..
så efter lunchen tog jag på mig kavajen, tog en kopp kaffe, satte mig i solen och tog av mig kavajen. för det var riktigt varmt. och samtidigt skulle jens få tag på mannen vi skulle träffas. och jens ringde... och mannen svarade inte. och jens ringde... och mannen svarade inte. det här upprepades några gånger innan vi bytte taktik och jag ringde honom i stället. så jag ringde... och mannen var upptagen. så jag ringde... och mannen svarade.
och han hade inte tid att träffa oss idag.
och det är inte hans fel, verkligen inte, och han sa att vi kan träffas imorgon bitti i stället. och vi snackte en del redan i telefonen.
men för vår grupp var det dåliga nyheter för nu står vi här och den effektiva dagen då vi skulle haft ett möte, fått klartecken på allt och planerat allting resulterade i stället att min smutstvätt blev tvättad. och jens med, fick jag precis reda på. hmh....
och jag som även hade tvättat håret!!!!!!!!! så mycket satsade jag på den här dagen.
jaja det är ny dag imorgon. och då ska vi vara fettasstekapsjukteffektiva.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0