Äntligen lite vila

Trots att jag tycker det vart otroligt kul o hitta på saker HELA TIDEN så var det riktigt skönt att lägga sig i sängen precis. Mina fötter är helt slut.. likaså mitt huvud. Idag var det en rätt så hektisk dag. Jag fixade min dagliga research o publicerade en del men sen fick ja mig en liten klurig uppgift. Nämligen kopiera haha. Nej nej nu skojade jag.. inte om kopieringen utan om att den var klurig. Den var mest bara tråkig. Men jag antar att intern innebär sådant också.. men vet ni? Som kompensation fick jag skriva en artikel som ska publiceras!!!! iiiiih. Intervjuade två idag o skrev ihop något ja va rätt nöjd med faktiskt. Tyvärr kände inte chefen likadant haha. Vi ska gå igenom den ordentligt imorgon. Han tyckte artikeln var för tråkigt skriven o saknade de där tjäcka lilla extra som ska göra texten kulig. Jag ogillar starkt hur våra lärare har tryckt in i skallen på oss exakt hur man ska skriva men också exakt hur man inte ska skriva. Skriva är en konst o den ska man inte klanka ner o gnälla på. På NY daily news går de emot rätt mkt av det vi har lärt oss o ja har faktiskt lite svårt för att byta stil eftersom våra kära lärare har gjort oss till robotar som ska skriva exakt på ett visst sätt. De vet hur en bra text är = den jag skrev idag enligt deras regler = dissades av NY DAILY NEWS. Jag vet att det inte är deras fel men jag ville bara få ur mig om att ja egentligen från början har tyckt att de där med att kritisera folks texter är svårt eftersom det är en smaksak men det är inte riktigt den känslan man fått i skolan. Där var det glasklart om en text sög eller var skitbra. Nu ska ja sova för fasen vad sluddrigt de här blev. Förlåt

/Janneke

P.S de va visst imorgon jag skulle på Harley Davidson eventet hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0