DRÖMJOBBET

Fattar ni att ja har lyckats få drömjobbet? Elle aah, praktik som de så fint heter. Jag är så jävla glad att ja nästan vill gråta.

Såhär har min dag sett ut:
07.00 Gick upp o la ut blåbär o hallon ur frysen. Skar även lite färska jordgubbar.
07.10 Läste NY DAILY NEWS för hundrade gången o skrev även en presentation om mig själv på engelska hehe
07.17 Tog på mig sportkläderna o joggade 25 minuter i Central Park
07.55 Hoppar in i duschen efter ha fått lite söta peppsms av killen
08.30 Äter min frukost efter att ha sminkat mig fint
08.55 Msnar med Rick o inser att ja börjar få bråttom till jobbet
09.05 Sätter mig på tunnelbanan o börjar åka mot jobbet
09.45 Köper NY DAILY NEWS o sätter mig på ett fik o läser o dricker en alldeles för varm kaffe
10.13 Börjar bli jääääävligt nervös
10.25 Får passerkort in till NY DAILY NEWS
10.30 Sitter i lobbyn o väntar på Scott Cohen
10.47 Träffar Scott Cohen, newseditor, för första gången
10.58 Allt känns så bra
10.59 Jag är avslappnad
11.00 Får pepptalk av Scott Cohen "the internship is what you want it to be"
11.15 Träffar världens mest underbara Lindsay som ska vara min handledare
11.22 Går igenom NY Daily News publishing system
11.45 Lindsay frågar om ja vill gå på fashionshows, new opened resturants, art galleries m.m istället för henne "I get hundreds invites a week and I would love to have u go there"
12.15 Går på lunch efter ha fått en genomgång om hur jobbet går till
12.17 Ringer pappa. Glädjerus
12.18 Smsar Rick "lycklig som fan"
13.00 Börjar jobba
13-14 Researchar sönder mig o skrattar. Fan jag älskar ju de här
14.15 Skriver upp idéer om vad jag vill skriva om
14.17 Får en snabb repetion om hur man publicerar wires
14.30 PUBLISHED MY FIRST WIRE!!!!!!
14.30-17.00 PUBLISHED 7 WIRES
17.00 Träffade Scott som är nöjd med min första dag
17.02 I hissen: Skrattar o hoppar o är så jävla lycklig
Shit pommes hörni.. ja har fan fått drömjobbet o jag älskar det. Tänk att JAG alltså JAG är här o gör detta. Gaaah! Ja vet just nu inte vart ja ska ta vägen. Vill jobba mer NU NU NU NU NU.

Firade dagen med ett glas vin o salta sardiner på Broadway med Jannie. Värt! Har jag sagt att jag älskar New York? Skulle kunna vara här för evigt. /Janneke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0