effektiva sätt att bli medveten om sin ålder

det finns många sätt att få sig själv känna att man är gammal.
..
ett sätt är att spela innebandy och ha ett par högstadieelever i sitt lag. ja, de heter elever, de är inte ens studenter. de funderar kring vilket gymnasium de ska välja, de ringer till sin mamma eller pappa och säger att "kom och hämta mig från träningen" och de har med sig färdiga matlådor som deras föräldrar har gjort till dem till matcherna. och de räknar inte ner dagarna till körkortet eller första krogbesöket för att det är helt enkelt så långt kvar så det finns ingen mening i att räkna. så unga är de.
..
min rutin har blivit att påminna mig själv om min ålder genom sättet som beskrivits ovan på måndagar, onsdagar, torsdagar och lördagar.
men idag är det fredag så jag var tvungen att komma på ett annat sätt att stämpla "gamling" på min egen panna.
därför bokade jag tvättid ikväll mellan 19-22.
att tvätta på fredagkväll är pensionärspoäng. och festen mina grannar har på våningen över tvättstugan får mig inte att känna mig yngre. festlokalen och tvättstugan delar hus och varje gång jag går till tvätten känner jag mig några år äldre. de festar, dansar, sjunger, dricker, skrattar och är unga och odödliga. jag tvättar. visserligen känner jag mig alltid odödlig men ändå. jag tvättar.
..
jaja. imorgon är det min tur. men innan jag ska festa, dansa och sjunga ska jag spela match och vinna. matchen är i växjö och vi åker buss dit. alltså har jag gyllene läge att berätta spännande historier till de yngre tjejerna. kanske ska jag snacka om kasettband till exempel.
..
kan förresten säga att det är mest killar på festen. eller så har alla tjejer sneakers på sig. klackar och sneakers låter nämligen väldigt annorlunda när man hoppar på golvet.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0