Nästan godnatt

Andra dagen på praktiken har gått o allt känns fortfarande spännande o pirrigt. New York har fått mig levande! Jag fullkomligt älskar staden o att praktiken är grym gör ju bara saken bättre (med tanke på att det är därför jag är här hehe). Idag var en rätt så stressig dag för mina kollegor så jag fick frilansa runt rätt mkt = skriva om vad jag ville så länge det handlar om health, fashion eller annan sorts lifestyle. Jag skrev en artikel om LCHF och en om ett tuggumi som tydligen ska innehålla så mycket vitaminer o mineraler att vi aldrig mer behöver äta frukt. Inte fått feedback på det jag skrev men det gör mig inte så mycket eftersom det bara är andra dagen liksom.. jag får nog ta o lugna ner mig lite nästan tror jag. Min trainer börjar nog tröttna på mina en miljon mail med idéer o artikelpitchning :)


Skridsko åkning vid Rockafella center.

Mina uppgifter på jobbet är att hålla koll på massa hemsidor som skriver om just health, fashion eller annan lifestyle. Jag läser alltså typ 15 olika tidningar/magasin om sånt som ja tycker är roligt o intressant. Om jag hittar något som jag tror vi skulle göra något på (som inte redan finns på vår hemsida) så pitchar jag den idén till min trainer som sedan svarar ja eller nej. Svarar hon ja kan jag antingen ta hela texten o webbpublicera efter att ha trixat lite i deras webbpubliceringssystem eller så skriver jag om artikeln efter att ha researchat o skapat en egen ny vinkel. Måste tillägga att vi har samarbete med vissa tidningar o det är därför vi kan kopiera deras texter. Detta är ju rätt så olagligt annars! Hmm, ja det är väl typ det jag håller på med just nu. Imorgon kommer dagen dock så lite annorlunda ut eftersom jag ska skriva ett platsreportage. Jag är riktigt excited o har redan börjat fila på inledningen. Hur det slutar får ni veta imorgon. Nu ska jag äta upp min cookie dough rulle. I USA äter man cookie dough utan att den varit i ugnen o jag som älskar smet o deg är ju i himmelriket! Tack Emma för tipset!

/Janneke


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Janneke du är så grym! Min Idol helt enkelt! Tänker på dig nästa hela tiden! :) Vad gör hon vad skriver hon m.m. Vill gärna läsa nått snart! :D Saknar och Älskar dig <3

2012-03-28 @ 23:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0