seg måndag som plötslig blev nästan sentimental

den här måndagen har varit lite seg.
jag har inte riktigt kommit igång med någonting och ännu mindre har blivit klart. fast det är en sådan här dag då jag finslipar på ett långt inslag, skriver på ett annat och så försöker jag boka in nya saker. så det är ingen "idag-levererar-jag-hundra-färdiga-inslag"-dag utan mer som en "mellandag". och det känns alltid lite tråkigt, men måste man ha sådana här dagar med.
..
imorse skrev jag min tredje(!) praktikrapport, och insåg att det faktiskt bara är tre veckor kvar på praktiken. och på facebook planerar folk vår sista fest i kalmar. det börjar sjunka in nu att oj, vi blir alla färdiga snart. vi kommer inte ha fler kurser och fester ihop utan snart ska vi alla ta över världen, var för sig och på sin kant. på lördag åker jag dessutom till kalmar över dagen för att hämta hem Honom och möblerna, och då blir det ännu mer påtagligt.
det är bara sista veckan kvar med kalmar, klassen och skolan.
jag är pepp på resten av mitt liv, och jag älskar att jobba, så det är inte så vemodigt att säga hejdå till studentlivet.
men man kommer nog falla en tår någon gång tidigt på torsdagnatt när vi dansat, skrikit och festat färdigt.
/hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0