Reunion

Äntligen har mina nannys varit i Amsterdam. Denna gången inte fö att ta hand om barn men för att ta hand om varandra efter 1,5 liter cava, 6 glas vin, 3 öl och gratis shots . Kvällen inleddes såhär:



En fin och mysig bild på mej, Katja och Mikaela. Lite efter den här bilden togs drack vi upp den sista cavan och gick och köpte oss ännu en vinflaska i baren på hotellet. De va kul men inte ekonomiskt. Jag drack upp mina matpengar.. fick dessutom skramla ihop till taxin.. men jag ska inte gnälla för kul vart det. 

Min helg var väldigt rolig. I fredags fick jag gå hem tidigare och nu menar jag mycket tidigare..jag fick nämligen gå efter redan 2 timmar! Känns lite ovärt att jag gick upp så tidigt och åkte tåg 2 timmar för 2 timmars jobb.. 
men trots detta va jag mer än happy när jag satte mej på tåget in till Amsterdam. Jag skulle äntligen få träffa Mikaela. Min kära kompanjon som är knäppare än någon jag känner var inte bara i holland för att träffa mej utan hon hälsade på en gammal "dejt" från förr i tiden redan på torsdagen. Tänker inte gå in på så mycket detaljer men herregud vad hon är rolig! haha
Efter att ha plockat upp Mikaela på stationen begav vi oss till Delft. Visade henne stan men kunde inte prata så mkt med henne för jag stod nämligen i telefonkö för ett försäkringsbolag som gett mej böter på 350 euro för att jag inte hade någon försäkring. Dagens skämt!
Jag vart pissed off när jag insåg att dom klickade mej hela tiden så jag konstant hamnade längst bak i kön. Ringde från jobbet idag iställlet och löste mysteriet. Dock vet jag inte hur jag ska betala min feta telefonräkning efter ha stått i kö i en timma. Det är ett annat mysterium. Ett till mysterium är att jag är så fattig som jag alltid är haha fast nu är de liksom verkligen på riktigt. Jag lever på Rick och jag råkade ju dricka upp mat-kassan i lördags.
Men nu när vi ändå börjar prata om lördagen kan jag ju lika väl gå tillbaka till det jag skulle berätta egentligen. Det är ju inte intressant att jag funderar på att be Rick om betalt för tvätt, disk och matlagning..
I lördags var det ju GAY PRIDE i Amsterdam och det var ett jekla kalas. Började med ett glas vin klockan 15 och tog nog de sista glaset typ 12 timmar senare. Clubbade sönder oss på cirkus 11,5 olika ställen.(O,5an är kebabstället) Drack gratis shot (eller gjorde vi inte det?) snodde glasögon, åt vitlökskebab så jag själv höll på att svimma av min rap, va med om en dödshotning på tåget på väg hem. Sen en härlig däckning. Vaknade cirka fyra timmar senare och kunde inte sova om. Grattis till mej. Och även grattis till Mikaela som snodde en mössa och ett par brillor.


/Janneke

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Underbar bild på mig. Men vad hände med hatten.. den hade jag velat ha kvar! :D

2011-08-08 @ 22:31:37
URL: http://www.oiidesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0