sthlm då

så var man tillbaka igen efter några härliga dagar i Stockholm. fast alla dagar, eller alla timmar på alla dagar, var inte så härliga. det första jag gjorde när jag kom till huvudstaden var att bli sjuk. så vacker och exotisk och fin stockholm kändes när jag låg under täcket i min väns emmis lägenhet, sov och kryade på mig. mycket spännande. det var effektiv vila i cirka en halvdag, sen gjorde jag stan ändå. man kan inte vara sjuk jämt.
förutom att vara sjuk hann jag med en after work, affärer (fast jag köpte INGA kläder. lite smink och en lite kameraväska men inga kläder.) och häng med emmi innan asker kom på fredag och vi checkade in på sjöfartshotellet. mycket bra tips till er alla: bli ihop med en sjöman, då kan man bo billigt. på fredagskväll var jag och asker ute och åt och tog några bärs, gick bara runt och snackade och var kära. jag var det i alla fall, och tror asker var det också. shit vad jag kommer sakna den där mannen när jag drar till holland...
på lördag var vi på Vasa museet. så svensk jag kände mig när jag strosade runt där och fotade den stora båten. ett par kompisar till oss gjorde oss sällskap och på kvällen drog vi alla ut och käkade. fick världens största portion pasta och åt upp allt! såklart. hörde jannekes röst inom mitt huvud: "dude, du äter som en dude!!" efter maten blev det ännu mer vin och skratt hos våra kompisar efter att vi hade bestämt oss för att strunta i krogen. vuxet och bra beslut, jag hade asnajs kväll utan alla östermalmsparrisar.
förutom allt detta hann jag även med att orsaka brandlarm på vårt hotell. jag tror i alla fall att det var jag... åt precis mina röstade(=brännda) mackor när larmet började tjuta och hörde bara hur personalen snackte nåt om brödrosten som hade luktade rök... oops.
avslutar med ett par bilder från vasamuseet. kolla vad fin och kulturell jag ser ut! vuxet. ellleeeeer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0