Första jobbdagen

 

Idag har Janneke journalisten Wackerberg haft sin första riktigt jobb dag och den gick bra. Jag lever ju.  Det va ungefär som jag väntat mig.. stressigt och stressigt. Men, I like it för imorgon ska jag intervjua och det är inte vilka som helst utan det är till expempel en man som överlevde terrorattacken i Nairobo 1998. Han överlevde men blev blind.. Jag ska förhoppningsvis också få tag på kvinnan som torterades för att hon ville bli vald till regeringen. Hennes son mördades när hon valde att trots tortyr go for election. Jag har även hittat en snubbe som levde i slummen som liten men överlevde tack vare fotbollen och avslutningsvis hittade jag en kvinna som fick fejka sin identitiet för att överleva. Som ni vet (haha) lever det ett flertal klaner i Kenya varav Kikuyu och Luo är dom största, men sedan valet för ett antal år sedan har det vart en soppa i Kenya. Det sägs att presidenten (kikuyu) vann med fusk.. och hans motståndare som är luo blev rasande (tillsammans med alla andra Luos) Inte bra!
Jag är iaf sjukt nöjd med min praktikplats och min insats. Inte fan trodde jag att jag faktiskt skulle klara av den uppgiften jag fick.. Jag trodde jag blev lite tested. Och med tanke på den respons jag fick va de ingen annan som trodde jag skulle klara av den heller. Sug på den ni!

Nu hopppas Janneke journalisten Wackerberg på att det finns mat på bordet när hon kommer hem för hon är hungry.

/Janneke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0