glad men arg

janneke producer wackerberg :) Like.

Igår höll jag min första intervju. Jag måste tillägga att jag fick rätt mkt hjälp men folk verkar ändå va rätt surprised att en intern fick hålla en egen intervju efter tre veckor. Like igen.

Interjvun var med en kvinna från Kenya som har en heartbreaking story. Jag grät lite..får man göra det?
Kvinnan som intervjuades ran for office i Kenya 2007 men togs till fånga och torterades på grund av hennes politik. Tortyren var förjevlig men jag vet inte om jag ska berätta om det.. Men jag undrar vart fan människor får sina sjuka onda ideér ifrån? Hur tänker dom? Hur klarar dom att göra en människa så ont som de gjorde henne?HUR? HUR? HUR? HUR? HUR? jag förstår inte..

Hon vägrade ge upp sin politik och fortsatte trots hot tills den dagen hon fick ett telefonsamtal att hennes son hade mördats..dom hade mördat hennes son..
Hon flyttade till Canada för att hon inte klarade mer men nu fyra år senare ger hon sig än en gång in i politiken i Kenya. "Jag gör det för min son, han var min största supporter" sa hon med gråten i halsen. 
Jag fick rysningar. Hur stark får man vara? Hade någon hotat mej hade jag lagt mej på dir. Ingen tvekan..

En annan sak som är sjuk i Kenya är att där är det normalt att män våldtar kvinnor. Så pass normalt att man kallar det ett manskapstest. Har man inte våldtagit en kvinna, ett barn eller en mormor är en man inte en riktig man. Sist var det en kvinna som var 105 år gammal som blev våldtagen av ett gäng. Asså va fan, jag känner att jag skulle vilja ge upp. Vad fan lever vi i för värld? 
/Janneke 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0