jobb-igt

Jag vet att det enda jag skriver om nu på sistone är jobb men det är för mitt liv består just nu mest av jobb. Kärlek också förstås och den känns starkare än någonsin (trots att jag aldrig tränar längre). Men för att komma tillbaka till jobbet då.. min uppgift är att hitta folk i Nairobi.. och tja, jag höll på att svimma när det mailet trillade in men nu två veckor senare måste jag säga att det låter svårare än det är. Okej att jag insett att kenyaner inte är att lita på när det handlar om tider eller överenskommelser men överlag så har alla varit väldigt hjälpsamma. Det jag gör är helt enkelt att jag googlar mej fram historier. Jag börjar med att hitta på en historia i huvet liksom.. sen googlar jag till jag hittar en person som har ungefär samma historia som jag har i huvudet. Det låter knäppt men det finns människor till allt tydligen. Efter att jag hittat historlen (vilket kan ta ett bra tag) måste jag se till att de personerna är i Nairobi.. och sen kommer det  kluriga: hitta telfonnummer eller email. Det kostar otroligt mycket tid och mycket stress men jag gillar det ändå.. Min chef räknar med att jag ger han ett färdiglagt schema på intervjupersoner i Kenya (om 10 dagar). Då ska jag också se till att det finns en land line, en kontaktperson och att alla kan hitta dit och vara på plats samtidigt. Yes, jag är nog en liten sekreterare också verkar det som. Men efter ha fått göra lite bajsgöra får jag göra det som är coolt. Nämligen.... JAG SKA VA EN FUUUUUUCKING PRODUCER PÅ ONSDAG! Grattis till mej, mindre grattis till mina nerver. Tänk att jag om cirka en vecka kan säga, det där programmmet det har JAG GJORT. Fan jag vill inte haha.
Men innan jag svävar iväg på moln är det en jekla massa som ska fixas. Set up för en studie i Montreal, Canada (gästen befinner sig där) maila runt ISDN nummer (oj), skriva ett EGET FUUUUUUCKIN SCRIPT (dubbel oj) osv. Detta ska hinnas med samtidigt som jag FBI:ar mej på en hemsida om foundations. Isch vad lång tid det tar att gå igenom massa arkiv.. till saken hör att det är på english. MEN, jag måste säga att jag faktiskt märker hur snabbt man lär sig engesla om man pratar det 8 timmar om dagen. Jag kan liksom lite journalist engelska nu. Dock fattar jag aldrig skämten som mina kollegor drar. Den suger.
Jag har egentligen en day off imorgon men den blir nog inte så jätte off med tanke på jobb berget som bara blir större ju mer jag jobbar(weird!). Dock har jag bestämt att jag ska umgås med Rick för han är också ledig. Karriär i all ära men det finns mer.. jag kan båda!

/Janneke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0