min spännande morgon!!

vet ni vad jag gjorde imorse?
såklart vet ni inte det!! jag har ju inte berättat det än!!
och råkar ni veta så har ni spionerat på mig.
och då borde ni sluta förfölja mig.
och i stället skaffa er en hobby eller ett husdjur eller ett liv, helt enkelt.
.
huuuursomhelst, det jag skulle komma till att imorse körde jag moped. på en bilskola!
dom har ändrat reglerna för moppekort i finland och grävande journalist wallraffade jag lite.
fast bilskolaläraren visste ju att jag var där som reporter. så jag har nog en bit kvar tills jag blir lika legendarisk som günter (wallraff alltså. fast det visste ni såklart, alla har ju läst journalistikens historia lr något sådant).
nåra kloka människor i finland har infört en uppkörning som man måste klara för att få köra moped. så idag hade jag tid för den nya uppkörningen. och såklart klarade jag den, även om den nu inte var officiell. men det hade ju varit en aning pinsamt att misslyckas med tanke på att jag redan har körkort.
.
så nu ska jag göra ett stort reportage om detta. såna här saker är riktigt roliga att göra. me like. att få prova något nytt, göra nåt kul och sen skriva om det. kan knappt bli bättre. speciellt på en fredag.
livet leker!
puss/hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0