politisk journalist javisst

jobbejobbejobbe. och fredag. känns asnajs! den här helgen kommer nämligen bli FETT! precis som dom flesta helgerna fast kanske lite fetare. det är pridefestival i helsingfors och jag och syrran har massor av planer och icke-planer om vad vi ska hitta på imorgon. tex har jag bakat världens godaste paj till oss så picnik och bubbel. är pirrig redan nu. yeheej!
.
men innan helsingfors och allt skoj ska det göras lite journalistjobb. läste precis vad janneke hade fått göra och shit det lät tungt. men bra att det gick bra. sj har jag under de senaste dagarna pratat med massa politiker. väntar i skrivande stund att en av dom ska ringa tillbaks till mig. faktiskt så är politik riktigt intressant, iaf när det händer saker. fast ibland kan det bli mycket snack om saker som inte har något med min nyhet att göra. hursomhelst. jag är säker på att jag kommer att bli politisk journalist, bara för att jag alltid sagt att jag inte ska bli det. det händer mig jämt. jag säger att jag aldrig kommer att dricka kaffi och så blir cappucino min favoritdryck. jag säger att naj tack, jag ogillar russin, och så börjar jag äta dom som snacks för att dom är så goda. jag säger att gud vad löjliga shorts med hög midja ser ut och så vill jag inte ha något annat på mig. ni fattar. och därför tror jag att jag kommer att bli politisk reporter. för att jag sagt att jag inte ska bli det. men det stör mig faktiskt inte eftersom efter att jag många år jobbat som politisk reporter kan jag bli riksdagsledamot och sen efter några år kan jag bli president. sen kan jag pensionära mig och bara då och då jobba som fredskonsult och åka världen runt och övertala folk att sluta kriga. DET vore FETT.
.
men i väntan på att min politiska journalistkarriär tar fart ska jag också intervjua några barn. dom är lite tystare än politikerna, men mycket gulligare.
puss! /hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0