dagens coolaste

JAG!! har alltid drömt om att gå runt med en take way kaffi och se cool ut. nu kan jag det! äntligen!
det var så jag såg ut på schiphol imorse. nu hänger jag på arlanda och väntar på att mitt andra flyg ska gå.
dagens tre sura stunder:
1) när kvinnan vid SAS incheckningen meddelade att jag bara fick ha en väska med mig. när började SAS med sånt här? 30€ för den andra pyttelilla väskan, då så varsågoda drabbar ingen fattig jag är så sjuuukt rik.
2) "fröken har ju lite för mycket bagage" sa mannen vid incheckningen till visby-flyget. nu var det inte antal väskor som var problemet. utan antal kilon. fan, har aldrig behövt betala för några extrakilon... det har väl alltid varit "den dagen den glädjen" liksom. men idag är tydligen den dagen. och glädjen var total som ni kan gissa. mannen var ändå lite snäll och skrev en femma i stället av en tolva som det egentligen var. 250kronor varsågoda är det nån mer som vill ha pengar jag har massor över??
3) skulle köpa yoghurt cashewnötter. tyckte att dom såg lite konstiga ut. köpte ändå. visade sig vara nåt äckligt med vitchocklad på. jag gillar INTE vitchocklad. tur att jag inte köpte så mycket. ändå surt att slänga dom. och nu vill jag ha nötter men pallar inte packa ihop saker och ta mig till pressbyrån. dagens islandshäst i-ha-haa.
.
men jag är inte sur. för att pengar är pengar (och nötter nötter), det löser sig alltid även om det är surt. och mest för att ikväll ska jag få träffa Honom! och svärmor och hennes hund och höns. och några vänner också. och imorgon gifter världens finaste maria sig med världens coolaste gitarrorkesterkillen johan. och det ska bli så sjukt coolt att take way-kaffi kan slänga sig i väggen. och det är mycket sagt!!
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0