hollandstunder på gotland

nu har jag precis lämnat in min politics paper. GOTT! sen behöver jag bara rätta till engelska på min communication science rapport. det känns surt eftersom jag fick asdåligt betyg på den. jag är lite bitter. hmh. men det blir en annan dag jag fixar den. den dagen den glädjen.
.
annars så måste jag berätta att idag har visby kännt lite som holland. satt i parken och läste min bok medans jag väntade på en kompis. och såklart gick det två killar förbi och hälsade lite glatt och flörtigt. senare satt jag igen och läste på min bok och väntade på en kompis, den här gången i innerstan (det är inte så att mina kompisar är sena utan, hör och häpna, jag är tidig) och så gick det förbi en man och sa "det ser bra ut!". TACK NI!!!! i holland kunde man ju typ bada i uppmärksamheten (återigen måste jag understryka att jag skryter inte utan bara konstaterar. det har nog inte så mycket med mitt utseende att göra utan holländarnas konstiga beteende/smak/fascination över skandivaniska tjejer). men i sverige är det en annan sak. här är det inte lika enkelt. men nu är självförtroendet på top igen.
dock försvann holland-känslan snabbt när jag var och fikade med ett par vänner. man fick nämligen ingen kaka till sin kaffi. mycket tråkigt. vissa saker är bättre i holland. typ kakor. och alkoholpriser. men man kan ju inte få allt. tydligen.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0