hör och häpna

jag har jobbat.
och det var kul och det var pirrigt.
och otippad. det var inte så att jag förväntade mig en start i slow motion, men lite paff blev jag. det kändes som att alla antog att jag kan allt.
typ "här sitter du och här har du kamera och nu är det bara köra".
redan under första dagen fick jag känna mig som värsta vuxen journalist när jag tog redaktionsbilen och åkte på ett uppdrag. HELT SJÄLV. visst låter det spännande när jag säger det så? i verkligheten var det en ny café som hade öppnat och som jag skulle skriva om. och ta ett par kort på. så det var inte så glamouröst men jag var uppriktigt pirrig och glad för att få göra det.
imorgon får jag kanske läsa om det i tidningen. jag och jätte många andra.
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKK!!!

det är mycket nytt. och man känner sig fortfarande lite(=mycket) vilsen. och så kommer man inte ihåg ett enda namn. och man är allmänt väldigt förvirrad.
men ändå är jag glad och förväntansfull och tror att det här blir en bra och lärorik sommar. shit vad vuxen jag blivit som tror på en "lärorik sommar". haha. vad hände med liggsemestern??
vuxet och harmoniskt. precis som jag.
nu ska jag sova.
godnattpusshejhej/hanna
PS. tänk om alla hatade texten? tänk om jag gjort jättejättejätte många stavfel? tänk om rubriken var det sämsta som någonsin skrivits? tänk om alla slutar prenumerera på tidningen? tänk om folk blir arga? tänk om folk blir besvikna? tänk om folk inte bryr sig ett dugg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0