OJ

Hanna varför går du på heroin och Karin, varför tvingar du mej att ta det?

Ja, det var det jag drömde inatt. Men för att börja där det började måste jag berätta att det var julafton och det snöade skitmycket. Rick skulle komma och hälsa på mej men ingen kunde hämta honom från flygplatsen så istället dök Hanna och Karin upp i Nässjö.. men vi firade inte så mycket julafton utan vi va ute på nån mörk och kuslig pub. Därinne satt vi och drack när Hanna plötsligt säger att hon inte vill dricka mer för hon har tagit heroin. Jag fattar ingenting.. men Karin skrattar och frågar Hanna vart hon har heroinet... Hanna ger Karin en stor genomskinlig påse med vitt pulver i. Karin skrattar och stoppar ner näven i påsen och stoppar det vita pulvret i munnen. Hon skrattar skitmycket. Jag vågar inte ta något..

Lite senare sitter vi fortfarande och dricker och Karin verkar ha skitkul. Jag frågar lite försiktigt om det inte är farligt med heroin? Man vill inte bli beroende säger jag klart och tydligt. Tankarna som snurrar i mitt huvud är: Tänk om det är askul och jag aldrig kommer få uppleva det igen? = Jag kommer bli beroende. 

Men, Karin säger att det inte är någon fara om man bara tar det då och då.. så jag faller för grupptrycket och tar en stor näve och stoppar i munnen. Det klumpar sig och är svårt att svälja. Det ser ut som klumpigt potatismjöl i munnen och det går inte att svälja allt. Jag spottar lite för att få ut de stora klumparna. Jag spottar till en gång till och vaknar ur min dröm. Jag har spottat på min kudde (eller egentligen är det Ricks kudde) hehe

Hanna och Karin, försök aldrig få mej att gå på heroin igen tack!

/Janneke 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0