SNARK

idag när jag körde bil till jobbet hörde jag på radio hur en rektor i finland har blivit JO-anmäld för att inblandat i elevernas rökning under resor från och till skolan. och det handlade inte om att rektorn hade köpt ungarna cigaretter, naj tvärtom! rektorn hade förbjudit rökning på vägen till och från skolan. och detta JO-anmäldes han för. dessutom hade han rektorn/skolan haft regler när det gäller mobbning på vägen till/från skolan. detta anmäldes han också för.
.
jag vet, det låter ju helt vanvettigt. tänk att skolan vill att barnen inte ska röka. och tänk att skolan motarbetar mobbning. hade mina barn gått i en sådan skolan så hade jag ju reagerat. usch, det är ju SÅ hemskt att skolan försöker uppfostra människor. vart är världen på väg liksom???!
.
ibland förstår jag mig inte på människor. det är väl bra om man har regler mot minderårigas rökning! inte tala om mobbning.. och att göra en JO-anmälan för en sådan här liten sak? man blir ju mörkrädd.
som tur hade programledaren på radion rätt så skön inställning. efter nyheterna sa han bara att jaa-a, man undrar ju vad Aung San Suu Kyi skulle tycka om orättvisor i finland. och vad är tillräcklig skäl för en JO anmälan. hon satt ju bara över 15 år i husarrest. ja snacka om i-landsproblem när man tycker att det är jobbigt när rektorn förbjuder ungar att röka och mobba.
.
så började vi den här dagen. skrev något vettigt för en gång skull. tycker iaf jag. eller är jag helt ute och cyklar??
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0