tillbaka till verkligheten...not

Jag har alltid undrat varför det ska va så tråkigt att sola. Jag sitter på balkongen nu och har väl suttit här i cirkus en timma kanske. Jag har läst ut en bok och försökt ringa halva min telefonbok men ingen verkar ha tid (eller lust) att prata med mej. Men hallå, det är ju synd om mej. Jag ligger ju och steker i 30 graders värme helt ensam..stackars mej.

Egentligen var det meningen att jag skulle börja min praktik idag men på grund av konkurs så har den skjutits upp till på onsdag. Företaget jag ska ha praktik ska läggas ner.. stackars mej igen, fast på riktigt den här gången. Tänk om jag inte får mina 300 euro i månaden? Mest ledsen är jag för att jag antagligen kommer åka dit på att betala mina reskostnader själv och sen är jag ju lite ledsen för företagets skull också såklart.

I brist på annat kan jag berätta att det fanns ett litet irritationsmoment på semestern och det var nämligen när jag skulle gå och köpa frukost. Snubben som jobbade i affären på hotellet var nog runt 27 och hade en indisk brytning på sin engelska. Jag har lite svårt för indisk brytning eftersom jag bodde på en indiers soffa ett tag när jag bodde i London. Till saken hör att jag mer eller mindre började hata den indiern och since then har jag svårt för folk med indisk brytning. 
Tillbaka till snubben i affären. Första gången jag kom till affären frågade halv indiern mej vart jag vart jag var ifrån och om jag kommit till Portugal med min familj. Mitt svar blev ju då ”I come from Sweden and I am here with my boyfriend”. Hans kommentar på det var “It´s cold in Sweden huh”.
Sen va de inget mer med det utan jag gick hem med min muzli och mjölk och tänkte inte mer på det.
Två dagar senare var det dags att köpa mjölk igen och jag gick till samma affär där samma halv indier jobbade. Måste tillägga att jag hade samma kläder på mej också. Han frågade mej vart jag var ifrån och om jag kommit dit med min famlij. Jag trodde han skämtade men svarade ändå ”I come from Sweden and I am here with my boyfriend”. Hans kommentar på det var ”It´s cold in Sweden huh”.
Jag betalde och gick och skrattade lite för mej själv. Driver han med mig eller?
Tre dagar efter det går jag till samma affär där samma halv indier jobbar och vet ni.. hela historien upprepar sig igen ”Where are you from, are you here with you family” Mitt svar var detsamma ”I come from Sweden and I am here with my boyfriend”. Hans kommentar på det var ”It´s cold in Sweden huh”.
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag gick därifrån. Jag började inbilla mej att jag måste gått upp 10 kilo på två dagar och att det verkligen inte gick att känna igen mej.. tanken gjorde mej inte glad men samtidigt tänkte jag; på semestern njuter man och om jag vill äta pasta carbonada till lunch, pommes med kött till middag och sen crepes med glass till efterätt så får man göra det. Det var ju trots allt semester. Amen /Janneke






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0