cash is king

Skatteverket i Holland har ett väldigt konstigt (och krångligt) system. Fast jag tror ändå att jag precis lyckades deklarera :) fingers crossed för det. Jag vill nämligen ha dom där 100 euro för då kan jag dricka extra många paraplydrinkar på min semestervecka i juni. Vart vi ska åka det vet vi inte än men jag vill ha sol och värme. 

I holland är det inte sol och värme utan regn och rusk. Det gör faktiskt inte så mkt idag hihi för som jag skrev tidigare är jag sugen på en gossip girl dag. Måste bar gå och köpa mig lite squash sen så jag kan göra lunch. Jag gjorde asgoda squashrullar för ett tag sen. Man delade squasen på mitten och sen gröpade man ur den så den såg ut som en liten båt. I squashen proppade man stekt köttfärst och därefter strödde man en jekla massa ost på. In i ugnen i typ 30 timmar och voila, en skitgod lunch. 

Jag är sugen på en skitgod lunch. Fast jag åt frulle för typ en halvtimma sen så jag får nog vänta minst en kvart till. Klockan är ju iaf över tolv! Hanna män kan inte äta lunch innan tolv och de här är någonting jag kommer prata om när jag håller tal på hennes bröllop.

Haha ja såg precis att jag skrev att squashen skulle va i ugnen 30 timmar. Jag menar förstår 30 dygn.

/Janneke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0