HATAR HOLLAND.

ledsen alla holländare, men just nu gör jag det.
varför då?
ja först och främst för att det kostade mig 40 euro idag för att komma hem. tack den lokala polisen som tyckte det. och jag blev så arg. bara för att jag cyklade 10 meter på trotoaren. precis utanför mitt hem. jag fattade inte ens vad polisen ville när han kom fram till mig efter jag hade låst min cykel. eller jag fattade att han ville ha mitt leg men sen förklarade jag att jag inte kunde holländska. och hade jag varit lite smartare och överhuvudtaget fattat att jag precis gjort något fel så hade jag ju sagt att jag inte bodde här, att jag bara var på besök. men naj, i stället fattar jag ingenting och säger att japp jag bor här men kommer från sverige men är född i finland. och det kostade mig 40 euro. SATAN I GATAN.
så nu har jag fått mitt livs första (och förhoppningsvis sista) holländska böter. jippii jag är ännu en upplevelse rikare. det var definitivt inte värd 40 euro.
och sen.. vad händer då när jag står där, kämpar för att inte lipa och polisemannen knappar på sin lilla dator och gör upp en plan på att sno mina sista pengar? då kommer det en man och stannar och snackar med den andra polisen som står typ tre meter ifrån mig. och mycket holländska kan jag inte men vid det här laget har man ju lärt sig dom flesta äckelpäckel "komplimanger". och såklart ska den här mannen då säga till polisen att oj vilken vacker kvinna ni ger böter till. varför liksom?? tajmingen är fortfarande inte holländares starka sida (ni minns ju hur en kille försökt få mitt nr mitt i natten när brandlarmet gick.. bra försök fast inte.)
tack. kanonkul. NOLL av fem toasters.
.
och sen när jag kom hem så hade jag fått mejl från en tjej jag intervjuade förra veckan som tyckte att jag skulle kunna skriva hennes historia ännu bättre och på ett annat sätt. hon tyckte att jag kanske skulle ge det ett försök till. (nu efter att det varit publicerat och inlämnat och allt.) fast det var typ okej såhär med. aha. tack?
.
och så ska jag ro ikväll och har ingen lust. snark på den med.
.
oh vad skönt att ha skrivit ett sånt positivt inlägg. värmer mitt hjärta.
/hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0