made off sushi

För första gången i mitt liv har jag gjort egen sushi och svar ja, den var yammie! Det var dessutom inte så svårt som jag trodde och det hela var en ganska mysig tillställning. Jag tror jag åt cirkus 18,5 bitar och jag blev proppmätt. Men självklart går det ner lite efterrätt på det hela. Jag är övertygad om att alla människor har en efterrätts mage. Hur mätt man är är så slinker de ner lite efterrätt. 


Tror det blev typ 120 bitar elle nått.. 


Vi åt även en sjögräs sallad. Rätt god den också. Dock vaknade jag upp skittörstig inatt efter allt salt jag släng i mej igår. Råkade dessutom köra på lite för mycket wasabi så min näsa brann upp. 

Här är förrätten. En nudelsoppa som också blev lyckad!

/Janneke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0