min bästa medicin

har du också haft lite sådär dag?
har du kännt dig opepp i skolan?
har det känts som att du har massor av fixa men inga idéer? 
har du också fått böter?
ingen panik! du behöver inte vara arg, ledsen och värsta gnällpellen hela dagen. jag har världens bästa medicin mot sådant. och det är:
gå ut och spring!
även om det känns som att det är den sämsta idén någonsin, att du i stället bara vill ligga i sängen och vänta på att dagen tar slut och glädjen kommer på besök, så är att springa det bästa du kan göra. alternativt att ta en promenad kan också funka.
och det vet jag för att det var det jag gjorde. och jag blev så mycket gladare. och livet blev genast mycket bättre!
och nu är jag redan sen till min rowin practise. bara för att jag ville dela med mig min glädje med er. 
men det gör inget. för att allt är bra ändå. det är bra att vara fashionably late. 
puss o kram o pepp! /hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0