TGIF

fredag! och vi är lediga! och solen skiner! och det är varmt! och det är marknad nu på förmiddagen!
jag skulle kunna vara ute i bara shorts och linne och njuta av livet, blir brun, köpa ostar och grönsaker och äta glass. skulle kunna chilla i parken, läsa tidningar och lyssna på skön musik.
men...
eftersom jag är seriös och ambitiös journalist vägrar jag låta bli förförd av sommaren och håller mig inne och skriver artiklar om ekonomi och politik. vem bryr sig om sommaren om man kan analysera ekonomiska krisen i grekland?

en seriös journalist har alltid en penna bakom örat.
.
eller så är det så att jag faktist ska snart vara färdig här i holland! och åka hem, för gott! hade ett möte med lärarna igår och helt plötsligt stod det klart att jag kan åka härifrån redan sista maj, om jag bara fixar allting färdigt innan det. 
så nu kör jag hårt som sjutton, skriver, skriver, skriver och skriver lite till. för att jag vill bli färdig på en gång så att jag kan slappna av sista veckan här och faktiskt njuta av livet. så som vi gjorde igår. satt på en uteservering och tog två glas vin. för att sånt kommer jag sakna i sverige. för att det finns varken så många uteserveringar eller så billig vin i sverige. 
så nu ska jag inte blogga mer. nu ska jag bli seriös och prestera. nu kör vi!
/hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0